woensdag 10 augustus 2011

KPN verhoogt e-mail abonnement met 137%

Toen ik in 1996 thuis het internet op ging was dat via worldaccess. Ik maakte mijn e-mail account aan (welke nog steeds bereikbaar is); henrikop@worldaccess.nl later werd dat @wxs.nl @planet.nl en toen nam KPN het over. Door de tijd heen ben ik wel eens van provider gewisseld, maar omdat ik niet iedereen steeds een nieuw e-mail adres wilde geven heb ik het adres al die jaren aangehouden. Bij KPN betaal ik 2,95 per maand om mijn e-mail adres te behouden. Daarvoor krijg ik geen bijzondere mailbox, geen SPAM filters, helemaal niets.

Nu krijg ik deze fantastisch niets zeggende e-mail die mij mededeelt dat het behouden van mijn e-mail adres 7 euro per maand gaat kosten:  

Nu wil ik graag wat meer weten over dit nieuwe abonnement, dus ga ik naar de site van KPN. Daar ga ik naar de zoek functie en type mijn trefwoorden in:

 

Ik zie zowaar dat mijn zoektekst wordt uitgebreid met zinnige termen, hoopvol niet?

 

Maar nee, de resultaten slaan nergens op. Via de assistent  wordt ik ook niet wijzer en via de links op de site kom je er ook niet terecht. Ik denk dat: gebruik dan Google technologie, dat is echt geen rocket science om in te zetten en is echt niet duur.

Maar dit is gewoon slecht. Terwijl ik dit schrijf sta ik ruim tien minuten in de wacht bij de klantenservice (a 10 cent per minuut), ik wil niet dingen afbranden alleen maar om azijn te plassen:

Hoe moet de KPN overleven? Alleen maar op de kwaliteit van hun mobiel bereik? Lijkt me niet. Wat ik erg vind is als ik bedenk dat er mensen op dit project zitten, die dit bedenken, die de nieuwsbrief opstellen en het dan zo slecht uitvoeren. Alleen de timing is al slecht. Ze sturen midden op de dag zo’n slechte nieuwsbrief, informatie is er niet te vinden en de klantenservice… daar sta ik nu al 11 minuten bij in de wacht. Grappig detail is dat ze een liedje van Anouk draaien (Bitter or Worse) en die heeft aan het eind nogal een ruis waardoor het lijkt alsof de verbinding erg slecht is.

De dame die ik aan de lijn kreeg had nog enkele minuten nodig om met een antwoord te komen, het was ook allemaal zo nieuw!

Maar nu komt het…. Het abonnement is alleen van naam veranderd!! Het abonnement is dus 137% duurder geworden, van 2,95 naar 7 euro zonder hier iets tegenover te stellen. Dit is bizar. Ik was al van plan om na al die jaren te stoppen, maar dat het op zo’n manier geforceerd wordt is gewoon slecht.